愛情播種於童話故事

萌芽於自覺追尋

感動於偶然發現

灌溉於甜言蜜語處處驚喜

於是天雷勾動地火

熱情驅走理智與自我

像一個拋物線總會到達頂端

然後開始墜落

墜落

有如煙火璀璨

然後開始墜落

墜落

有人說愛情是一種感覺, 不能沒有

我說愛情始一種感覺

妳願意給一輩子的承諾

我也心甘情願守候

愛情開始於一大堆條件

條件逐漸淹沒於自我催眠

幸與不幸往往被理智與情感翹翹板決定

太理智註定要失敗

太情感注定要悲劇

然後長江後浪推前浪

 

Say Something 說一些甚麼

[Intro: A Great Big World]
Say something, I'm giving up on you 說一些甚麼, 否則我將放棄妳
I'll be the one, if you want me to 我將是妳的唯一, 假如妳要我如此做
Anywhere, I would've followed you 不論天涯海角, 我都將跟隨妳
Say something, I'm giving up on you 說一些甚麼, 否則我將放棄妳
[Verse 1: A Great Big World & Christina Aguilera]
And I... am feeling so small 我感覺十分渺小
It was over my head 這感覺壟罩全身
I know nothing at all 我對愛情已經甚麼都不知道了

[Verse 2: A Great Big World & Christina Aguilera]
And I will stumble and fall 我將軟弱癱倒
I'm still learning to love 我還在學習愛情
Just starting to crawl 就像剛開始學爬

[Chorus: A Great Big World & Christina Aguilera]
Say something, I'm giving up on you 說一些甚麼, 否則我將放棄妳
I'm sorry that I couldn't get to you 對不起, 我不能讓妳生氣
Anywhere, I would've followed you 不論天涯海角, 我都將跟隨妳
Say something, I'm giving up on you 說一些甚麼, 否則我將放棄妳


[Verse 3: A Great Big World & Christina Aguilera]
And I will swallow my pride 我將吞下我所有的驕傲
You're the one that I love 妳是我所愛的唯一
And I'm saying goodbye 而且我將說再見

[Chorus: A Great Big World & Christina Aguilera]
Say something, I'm giving up on you  說一些甚麼, 否則我將放棄妳
And I'm sorry that I couldn't get to you 對不起, 我不能讓妳生氣
And anywhere, I would've followed you, oh-oh 不論天涯海角, 我都將跟隨妳 ㄡ-ㄡ
Say something, I'm giving up on you 說一些甚麼, 否則我將放棄妳

[Outro: A Great Big World & Christina Aguilera]
Say something, I'm giving up on you  說一些甚麼, 否則我將放棄妳
Say something... 說一些甜言蜜語.........

 

Sia - Bird Set Free 縱鳥歸林

[Verse 1]
Clipped wings, I was a broken thing  雙翼被修剪, 我身體殘破
Had a voice, had a voice but I could not sing 有一個聲音, 有一個聲音,  但是我唱不出來
You would wind me down 你將把我壓下
I struggled on the ground 我在地上掙扎
So lost, the line had been crossed 如此失落, 我已經越過線了
Had a voice, had a voice but I could not talk 有一個聲音, 有一個聲音,  但是我說不出來
You held me down 你壓下我
I struggle to fly now 現在我掙扎的想飛

[Refrain]
Oh, but there's a scream inside that we all try to hideㄡ, 內心尖叫著, 這讓我們都試著躲起來
We hold on so tight, we cannot deny 我們被壓得的這麼緊無法否認
Eats us alive, oh it eats us alive 生吞我們, ㄡ他生吞我們
Oh, yes, there's a scream inside that we all try to hideㄡ, 是的, 內心尖叫著這讓我們想躲起來
We hold on so tight, but I don't wanna die, no 我們被壓的這麼緊, 但我不想死, 不
I don't wanna die, I don't wanna die 但我不想死, 但我不想死, 

[Chorus]
And I don't care if I sing off key 我不在乎假如我唱走音
I found myself in my melodies 我在我的旋律發現自我
I sing for love, I sing for me 我為愛而唱, 我為自己而唱
I shout it out like a bird set free 我呼吼而出像鳥被釋放
No I don't care if I sing off key 不, 我不在乎假如我唱走音
I found myself in my melodies 我在我的旋律發現自我
I sing for love, I sing for me 我為愛而唱, 我為自己而唱
I'll shout it out like a bird set free 我呼吼而出像鳥被釋放

[Post-Chorus]
I'll shout it out like a bird set free 我吼出像鳥被釋放
I'll shout it out like a bird set free 我吼出像鳥被釋放

[Verse 2]
Now I fly, hit the high notes 現在我飛翔, 觸及高音
I have a voice, have a voice, hear me roar tonight 我有一個聲音, 我有一個聲音, 聽我今晚的怒吼
You held me down 你壓下我
But I fought back loud 但我回敬更大聲

[Refrain]
Oh, cause there's a scream inside that we all try to hide ㄡ, 內心尖叫著, 這讓我們都試著躲起來
We hold on so tight, but we cannot deny 我們被壓得的這麼緊無法否認
Eats us alive, oh it eats us alive 生吞我們, ㄡ他生吞我們
Oh, yes, there's a scream inside that we all try to hide ㄡ, 內心尖叫著, 這讓我們都試著躲起來
We hold on so tight, but I don't wanna die, no 我們被壓的這麼緊, 但我不想死, 不
I don't wanna die, I don't wanna die yeah 但我不想死, 但我不想死,

[Chorus]
And I don't care if I sing off key 我不在乎假如我唱走音
I found myself in my melodies  我在我的旋律發現自我
I sing for love, I sing for me 我為愛而唱, 我為自己而唱
I shout it out like a bird set free 我呼吼而出像鳥被釋放
No I don't care if I sing off key 我不在乎假如我唱走音
I found myself in my melodies  我在我的旋律發現自我
I sing for love, I sing for me 我為愛而唱, 我為自己而唱
I'll shout it out like a bird set free 我呼吼而出像鳥被釋放

[Post-Chorus]
I'll shout it out like a bird set free 我呼吼而出像鳥被釋放
I'll shout it out like a bird set free
I'll shout it out like a bird set free
I'll shout it out like a bird set free
I'll shout it out like a bird set free
I'll shout it out like a bird set free
I'll shout it out like a bird set free
I'll shout it out like a bird set free

 

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(11) 人氣()