當單親代代相傳, 貧困交加成為世襲, 不是賺錢多少的問題,

許多單親小孩急於脫離單親尋找幸福, 太急了結果自己再陷入單親

教育與思考才能脫離

幸福的滋味來自於自信與信任別人

 

Kelly Clarkson - Because Of You 因為妳

[Verse 1]
I will not make the same mistakes that you did 我將不犯跟你同樣的錯誤
I will not let myself cause my heart so much misery 我將不讓自己如此因為我的內心非常痛苦
I will not break the way you did, you fell so hard 我將不打破你所做的方式, 你跌的這麼慘
I've learned the hard way to never let it get that far 我學會了困難方法去避免把事情弄到不可收拾

[Chorus 1]
Because of you 因為你
I never stray too far from the sidewalk 我不敢偏離路邊太遠
Because of you 因為你
I learned to play on the safe side so I don't get hurt 我學會打安全牌, 所以我不會受傷害
Because of you 因為你
I find it hard to trust not only me, but everyone around me

我發現不僅是我非常難以相信別人, 而且身邊的人都是
Because of you, I am afraid 因為你, 我很害怕

[Verse 2]
I lose my way 我迷失方向
And it's not too long before you point it out 它在你指出問題前沒多久
I cannot cry 我不能哭
Because I know that's weakness in your eyes 我知道這在你眼裡是懦弱
I'm forced to fake a smile, a laugh, every day of my life 我被迫假裝 微笑大笑, 每天虛偽過活
My heart can't possibly break 我的心可能會崩潰
When it wasn't even whole to start with 當它從一開始就不完整

[Chorus 1]
Because of you 因為你
I never stray too far from the sidewalk 我從不敢偏離路邊太遠
Because of you 因為你 
I learned to play on the safe side so I don't get hurt  我學會打安全牌, 所以我不會受傷害
Because of you 因為你
I find it hard to trust 我發現我很難相信別人
Not only me, but everyone around me 不只是我而且在我身邊的每一個人
Because of you  因為你
I am afraid 我非常害怕

[Bridge]
I watched you die, I heard you cry every night in your sleep 我看到你死去, 我每晚在你睡覺時候都聽到你哭泣
I was so young, you should have known better than to lean on me 我那時候這麼小, 你應該要更知道如何比學我哭泣做更好
You never thought of anyone else, you just saw your pain 你不曾想過其他人, 你只見到自己的痛苦
And now I cry in the middle of the night 而現在我在半夜哭泣
For the same damn thing 為著相同的鳥事

[Chorus 2]
Because of you 因為你
I never stray too far from the sidewalk 我從不敢偏離路邊太遠
Because of you 因為你
I learned to play on the safe side so I don't get hurt  我學會打安全牌, 所以我不會受傷害
Because of you 因為你
I try my hardest just to forget everything 我非常努力嘗試僅為了忘記一切事情
Because of you 因為你
I don't know how to let anyone else in 我不知道如何讓任何人進入我內心
Because of you 因為你
I'm ashamed of my life because it's empty 我活的非常羞愧因為內心是空的
Because of you 因為你
I am afraid 我很害怕

[Outro]
Because of you 因為你
Because of you 因為你

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    歌詞翻譯 中文歌詞
    全站熱搜

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()