沒人是完美的, 每個人都會犯錯, 每個人都有過去

原諒別人很難, 更難的是原諒自己
要學會原諒自己, 忘記過去, 從心開始
作品可以追求完美止於至善
人生卻要懂得與缺憾共處, 要有自信妳是最好的, 過去無礙未來
沒有唯一最好只有更好, 幸福快樂最重要

 

"Nobody's Perfect" 沒有人是完美的


(from "Hannah Montana 2: Meet Miley Cyrus" soundtrack)

Everybody makes mistakes. 每個人都會犯錯
Everybody has those days. 每個人都有荒唐歲月
1, 2, 3, 4!

[2x]
Everybody makes mistakes. 每個人都會犯錯
Everybody has those days. 每個人都有荒唐歲月
Everybody knows what—what I'm talkin' 'bout. 每個人都知道甚麼-甚麼是我要說的
Everybody gets that way. 每個人都知道那條路

Sometimes I'm in a jam 有時候我被卡住了
I've gotta make a plan 我必須要有計畫
It might be crazy 也許有點瘋狂
I do it anyway 不管37-21我做了
No way to know for sure 沒有一條路事前知道是正確的
I'll figure out a cure 我將指出方法
I'm patchin' up the holes 我匆匆的補住洞
But then it overflows 但然後他就溢出來

If I'm not doin' too well 我不是做得很好
Why be so hard on myself? 為何要為難自己

Nobody's perfect! 沒有人是完美的
I gotta work it! 我只是不斷的嘗試
Again and again 'til I get it right 一次又一次, 直到做好
Nobody's perfect! 沒有人是完美的
You live and you learn it! 你活著就要學習
And if I mess it up sometimes 假如我有時候搞砸了
Nobody's perfect 沒有人是完美的

Sometimes I work a scheme 有時候我做出一個方案
But then it flips on me 接著又推翻自己
Doesn't turn out how I planned 結果不是我計畫的那樣
Get stuck in quicksand 困在流沙中
No problem can be solved 沒問題我能解決它
Once I get involved 再一次我又參予
I try to be delicate 我試著小心謹慎
Then crash right into it 然後我又直接弄壞

But my intentions are good 但是有企圖心是非常好
Sometimes just misunderstood 有時只是誤解

Nobody's perfect! 沒有人是完美的
I gotta work it! 我要做它
Again and again 'til I get it right 一次又一次直到把它做好
Nobody's perfect! 沒有人是完美的
You live and you learn it! 你活著就要學習
And if I mess it up sometimes 假如我有時候搞砸了

Nobody's perfect! 沒有人是完美的
I gotta work it! 我要做它
I know in time I'll find a way 我知道我會及時找到出路
Nobody's perfect! 沒有人是完美的

Sometimes I fix things up 有時我修理好一個東西
And they fall apart again 但他們又壞掉了
Nobody's perfect 沒有人是完美的
I might mix things up 我弄亂了事情
But I always get it right in the end 但最後我都把它做好了
You know I do. 妳知道我願意

[Talking:]
Next time you feel like 下次你感覺像
it's just one of those days 那些日子的某一天
when you just can't seem to win. 當你覺得沒希望贏
If things don't turn out the way you plan 假如事情結果不向妳計畫的
Figure something else out!指出某些事情錯誤
Don't stay down! Try again! Yeah! 不要癱在那哩, 再試一次, 耶

[2x]
Everybody makes mistakes. 每個人都會犯錯
Everybody has those days. 每個人都有荒唐歲月
Everybody knows what—what I'm talkin' 'bout. 每個人都知道甚麼-甚麼是我要說的
Everybody gets that way. 每個人都知道那條路

Nobody's perfect! 沒人是完美的
I gotta work it! 我要做它
Again and again 'til I get it right! 一次又一次直到把它做好
Nobody's perfect! 沒人是完美的
You live and you learn it! 你活著就要學習
And if I mess it up sometimes. 假如我有時候搞砸了

Nobody's perfect! 沒人是完美的
I gotta work it! 我要做它
I know in time I'll find a way 我知道我會及時找到方法
Nobody's perfect. 沒人是完美的
You live and you learn it! 你活著就要學習
'Cause everybody makes mistakes 因為每個人都會犯錯
Nobody's perfect! 沒人是完美的

Nobody's perfect! 沒人是完美的
No, no! 沒有, 沒有
Nobody's perfect! 沒人是完美的

 

arrow
arrow
    文章標籤
    歌詞翻譯 中文歌詞
    全站熱搜

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()