把這老歌的翻譯裝回情緒與詩詞對杖的翅膀, 英文歌的發語詞與對杖的優美, 是很值得學習的

Rachel Platten - Stand By You 支持妳

(Even if we can't find heaven) (就算我們找不到天堂)

Hands, put your empty hands in mine 手,將妳無助的手交給我
And scars, show me all the scars you hide 傷疤,讓我看看妳所有隱藏的傷疤
And hey, if your wings are broken 嘿,若你的翅膀折斷
Please take mine so yours can open too 請拿走我的, 好讓妳也能展開雙翼
Cause I'm gonna stand by you 因為我將站在你身旁支持妳
Oh, tears make kaleidoscopes in your eyes 嘔,眼淚在你眼睛像萬花筒般不停的閃耀
And hurt, I know you're hurting, but so am I 傷痛, 我知道你傷痕累累, 但是我也一樣有傷痕
And love, if your wings are broken 親愛的, 若妳的翅膀折斷
Borrow mine so yours can open too 我的借你,好讓你也能展翅飛翔
Cause I'm gonna stand by you 因為我將永遠支持妳

Even if we're breaking down, we can find a way to break through 就算我們都失敗了 我們也能一起找到方法突破
Even if we can't find heaven, I'll walk through Hell with you 就算我們找不到天堂 我也會陪妳走出地獄
Love, you're not alone, cause I'm gonna stand by you 親愛的 妳並不孤單 因為我將與妳同在
Even if we can't find heaven, I'm gonna stand by you 就算我們找不到天堂 我將站在妳的身旁支持妳
Even if we can't find heaven, I'll walk through Hell with you 就算我們找不到天堂 我也會陪你走出地獄
Love, you're not alone, cause I'm gonna stand by you 親愛的,你並不孤單,我將站在妳的身旁支持妳

Yeah, you're all I never knew I needed 呀,妳是我所需要的一切但我從來不知道
And the heart, sometimes it's unclear why it's beating 我的心 有時候會不自覺的激烈跳動
And love, if your wings are broken 親愛的 若妳的翅膀折斷
We can brave through those emotions too 我們可以勇敢度過那些情緒波動
Cause I'm gonna stand by you 因為我將永遠與你同在
Oh, truth, I guess truth is what you believe in 嘔, 事實, 我猜事實就是妳所願意相信的
And faith, I think faith is helping to reason 信任 我想信任是能幫妳走出來的理由
No, no, no, love, if your wings are broken 不, 不, 不,親愛的 若你的翅膀折斷了
Borrow mine so yours can open too 我的借妳, 好讓妳也能展翅飛翔
Cause I'm gonna stand by you 因為我將永遠與你同在

Even if we're breaking down, we can find a way to break through 就算我們都失敗了 我們也能一起找到方法突破
Even if we can't find heaven, I'll walk through Hell with you 就算我們找不到天堂 我也會陪你走出地獄 
Love, you're not alone, cause I'm gonna stand by you 親愛的 你並不孤單 因為我與妳同在
Even if we can't find heaven, I'm gonna stand by you 就算我們找不到天堂 我將站在妳的身旁支持妳
Even if we can't find heaven, I'll walk through Hell with you 就算我們找不到天堂 我也會陪妳走出地獄
Love, you're not alone, cause I'm gonna stand by you 親愛的,你並不孤單,我將站在妳的身旁支持妳

I'll be your eyes when yours can't shine 我將成為你的眼睛 當妳心情低落的時候
I'll be your arms, I'll be your steady satellite 我將成為你的臂膀 我將是你可靠的衛星導引妳
And when you can't rise, well, I'll cry with you on hands and knees 若妳無法走出悲傷, 好吧, 我將哭著與妳一起爬出來
Cause I... 只因我
(I'm gonna stand by you) 我將永遠與你同在

Even if we're breaking down, we can find a way to break through (Come on) 就算我們都失敗了 我們也能一起找到方法突破 (一起來)
Even if we can't find heaven, I'll walk through Hell with you 就算我們找不到天堂 我也會陪妳走出地獄 
Love, you're not alone, cause I'm gonna stand by you 親愛的 妳並不孤單 因為我與妳同在
Even if we can't find heaven, I'm gonna stand by you 就算我們找不到天堂 我將站在妳的身旁支持妳
Even if we can't find heaven, I'll walk through Hell with you 就算我們找不到天堂 我也會陪妳一起走出地獄
Love, you're not alone, cause I'm gonna stand by you 親愛的,妳並不孤單,我將站在妳的身旁支持妳
Love, you're not alone 親愛的 你並不孤單
No, I'm gonna stand by you 因為我將永遠與你同在
(Even if we can't find heaven, heaven, heaven) (就算我們找不到天堂, 天堂, 天堂)
I'm gonna stand by you 我仍永遠與你同在

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()