Mercy Mirror 很難直譯, 意思是你對別人慈悲寬恕, 也希望別人回饋善待你, 但是某些人並不值得你這樣做,

有些人根本不需要你的慈悲, 你給她是招致反效果

解釋出自於

http://www.gratitudeandtrust.com/affirmations/mercy-like-mirror-think-mercy-give-others-hope-will-come-back-give-people-dont-deserve-give/#.XLkEnTAzapo

Mercy is like a mirror.  I think mercy is what you give to others with the hope that it will come back to you.

 It’s what you give to people who don’t deserve it.

 It’s what you give to people who haven’t asked for it.

 It’s what you give and it will come back.

[Verse 1]
We are forever as one in what remains 不論我們擁有甚麼,我們永遠是一體
You're in my blood from the cradle to the grave 由生到死你都在我的血液中
I don't like to think about the pieces 我不喜歡去思考關於分離
Or the cracks and the breaks that still remain 或是崩潰和斷裂但那仍然可能
If I could breathe, I'd ask you 假如我還活著,我會要求你

[Chorus]
To look in my mercy mirror 去仔細看進我慈悲的反映
I need you more than I have known 我需要你比我想要的更多
To look in my mercy mirror 去仔細看進我慈悲的反映
'Cause I'm not ready to let you go 因為我還沒準備好讓你走
Now I know, now I know 現在我知道,現在我知道
I'm not ready to let you go 我還沒準備好讓你走
Now I know, now I know 現在我知道,現在我知道
I'm not ready to let you go 我還沒準備好讓你走
I'm not ready to let you go 我還沒準備好讓你走

[Verse 2]
My heart like a planet the sun forgot 我的心像地球被太陽遺忘
Where now? Orbiting the light that I had lost 現在在哪裡? 我已經失去有光的軌道
More than words, the silence teaches 無法形容, 沉默的教導
How to see and to feel what is real 如何去看去感覺甚麼是真的
When sunlight reaches my soul 當陽光照進你的靈魂

[Chorus]
So look in my mercy mirror 所以仔細看進我慈悲的反映
I need you more than I have known 我需要你超過我所知道的
So look in my mercy mirror 所以仔細看進我慈悲的反映
'Cause I'm not ready to let you go 我還沒準備好讓你走
Now I know, now I know 現在我知道,現在我知道
I'm not ready to let you go 我還沒準備好讓你走
Now I know, now I know 現在我知道,現在我知道
I'm not ready to let you go 我還沒準備好讓你走

[Bridge]
It's a wicked game life plays 它是一個用生命去玩的邪惡遊戲
How it gives and takes away 它如何給予就如何失去
No turning 'round, touching ground 無法回頭, 直接出局
What we had was so much more than I realised 我們曾經擁有這麼多,比我意識到的更多
If I could, I'd embrace, embrace you 假如我可以,我將擁抱,擁抱你

[Chorus]
And look in my mercy mirror 而且仔細看進我慈悲的反映
I need you more than I have known 我需要你遠超過我所知道的
So look in my mercy mirror 所以仔細看進我慈悲的反映
'Cause I'm not ready to let you go 因為我還沒準備好讓你走
Now I know, now I know 現在我知道,現在我知道
I'm not ready to let you go 我還沒準備好讓你走
Now I know, now I know 現在我知道,現在我知道
I'm not ready to let you go 我還沒準備好讓你走
I'm not ready to let you go 我還沒準備好讓你走

 

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()