愛的路上充滿障礙與無奈, 我們迷惘失落, 爭吵多於溝通, 有時只剩下依賴與習慣

最近應徵新人, 單親媽媽的數量不少, 許多為了經濟賺四班二輪的加班費
親情無法兼顧,愛情沒時間追尋
想上正常班的薪水又無法支撐
所以有許多許多的無奈

 

Where Are We Going From Here
On a long road, miles to go 走過漫漫長路,還有很長的路要走
It's winding and cold and it's covered with snow 路上寒風陣陣而且覆蓋著白雪
But I ask you what we all want to know 但我問你甚麼是我們要追尋的?
Where are we going from here? 從這裡我們要到哪裡去
Lines on my face, lines on my hands 皺紋在我臉上, 皺紋在我雙手
Lead to a future, I don't understand 引領到未來, 我不了解
Some things don't go as they're planned 計畫總趕不上變化
Where are we going from here? 我們由這裡要去哪裡
Tracing the trails through the mirrors of time 通過時間的旅程我們追尋過往蹤跡
Spinning in circles with riddles in rhyme 只是用謎語的詩詞繞著原地打轉
We lose our way, trying to find 我們失去了方向, 試著去找回
Searching to find my way home 追尋去找我回家的路
Trying to find my way home 試著去找我回家的路
As the day dies, with tears in our eyes 當一天結束了, 我們的雙眼充滿淚水
There's too few hellos and too many goodbyes 太少的問候, 太多的再見
Silence answers our cries 回應我們哭泣的只是寂靜
Where are we going from here? 我們由這裡要去哪裡 
We're all on this road, with miles to go 我們都在同條路上, 還有很長的路要走
Braving new pathways into the unknown 勇敢地走向陌生的旅程
But who do you ask, when no one really knows 但是要問誰, 沒人真的知道未來
Where we are going from here? 我們由這裡要去哪裡
Tracing the trails through the mirrors of time 通過時間的旅程我們追尋過往蹤跡
Spinning in circles with riddles in rhyme 只是用謎語的詩詞繞著原地打轉
We lose our way, trying to find 我們失去了方向, 試著去找回
Searching to find our way home 追尋去找我們回家的路
Trying to find my way home 試著找我回家的路
Please help me find my way home 請幫我找回家的路
Please help me find my way home 請幫我找回家的路
Please help me find my way home 請幫我找回家的路
作詞/作曲:Ritchie Blackmore / Candice Night
《Where Are We Going From Here》歌詞 © Minstrel Hall Music, Haunted Song Music, BMG PLATINUM SONGS OBO MINSTREL HALL MUSIC, BMG PLATINUM SONGS OBO HAUNTED SONG MUSIC

 

 

 

 

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()