close

這首歌看起來聽起來像情歌, 其實是環保歌曲, 由MV拍攝手法可知

外表看起來富有繁華, 但是環境破壞等死, 真的沒意義

MV到最後她身邊的一切都化成煙霧, 連窗外的城市也化為沙漠

有時候必須重新開始, 為了更好的環境

前言

This beautiful city seems empty,  這個美麗的城市看起來像空的

All the people in the world you can still feel lonely 雖然世界上有那麼多人, 你仍感覺到孤獨

What point of have been at all without person you love 甚麼是擁有全部的觀點, 假如沒有你愛的人

Some time you just need start again 有時候你必須重新開始

In order to fly 為了起飛

Alicia Keys - Doesn't Mean Anything 沒甚麼意義

Used to dream of being a millionaire, without a care 曾經夢想成為百萬富翁不擇手段
But if I'm seeing my dreams and you aren't there 但是假如我夢想成真但是你不在那裏
'Cause it's over 因為結束了
That just wont be fair 那根本不公平
Darling 親愛的
Rather be a poor woman living on the street 寧願是一個貧窮女人住在街上
No food to eat 沒東西吃
'Cause I don't want no pie if I have to cry 因為我寧願不要餡餅假如我必需哭泣
'Cause it's over 因為結束了
When you said goodbye! 當你說再見

All at once 突然之間
I had it all 我擁有一切
But it doesn't mean anything 但是那不代表甚麼
Now that you're gone 現在你走了
From afar, seems I had it all 由遠方看似乎我擁有一切
But it doesn't mean anything 但是那不代表甚麼
Since you're gone 自從你走以後

Now I see myself through different eyes 現在我從不同角度看自己
It's no surprise! 不會感到驚訝
Being alone will make you realize 孤獨一個將讓你相信
When it's over! 當一切結束了
All in love is fair I shoulda been there 所有的愛情都是公平的, 我應該曾經在那裏
I shoulda been there, I shoulda shoulda我應該曾經在那裏, 我應該曾經在那裏

All at once 突然之間
I had it all 我擁有一切
But 但是
It doesn't mean anything 但是那不代表甚麼
Now that you're gone 現在你走了
From afar, seems I had it all 從遠處看我似乎擁有一切
But it doesn't mean anything 但是那不代表甚麼
Since you're gone 自從你走了

I know I pushed you away 我知道我把你推開
What can I do that would save our love 我能做的就是拯救我們的愛
Take these material things 拿走物質享受
They don't mean nothing 那些不代表甚麼
It's you that I want 你才是我所需要的

All at once 突然之間
I had it all 我擁有一切
But it doesn't mean anything 但是那不代表甚麼
Now that you're gone 現在你走了
From afar 從遠處看來
Seems I had it all 似乎我擁有一切
But it doesn't mean anything 但是那不代表甚麼
Since you're gone I shoulda been there 自從你走了我應該在那裏
I shoulda been there, I shoulda, I shoulda 我應該在那裏, 我應該, 我應該

All at once 突然之間
I had it all 我擁有一切
But it doesn't mean anything 但是那不代表甚麼
Now that you're gone 現在你走了
From afar, 從遠處來看
Seems I had it all 似乎我擁有一切
But it doesn't mean anything 但是那不代表甚麼
Since you're gone自從你走以後

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()