有積極的歌就有不想動的歌

頹廢膽小的活著, 不是我的人生哲學

我總是相信生命總會找到出處

幸福就在不遠處的轉角

Dido - Life for Rent 出租生命

I haven't ever really found a place that I call home 我不曾找到一個我叫家的地方
I never stick around quite long enough to make it 我不曾逗留在一個地方夠久去建立一個家
I apologize that once again I'm not in love 我很抱歉, 再一次我沒有談戀愛
But it's not as if I mind that your heart ain't exactly breaking 但它不是如我所介意的, 你不是真正心碎
It's just a thought, only a thought 這僅是一個思想, 僅是一個思想

But if my life is for rent and I don't learn to buy 但是假如我的生命是租來的 我不想學著去買
Well I deserve nothing more than I get 我得到的比我自己還有價值
'cause nothing I have is truly mine 因為沒有東西真正屬於我

I've always thought that I would love to live by the sea 我總是想我喜歡住在靠海的地方
To travel the world alone and live more simply 獨自環遊世界而且簡單活著
I have no idea what's happened to that dream 對於夢想我沒有任何想法
'cause there's really nothing left here to stop me 因為這裡真的沒留下任何東西可以阻止我
It's just a thought, only a thought 這僅是一個思想, 僅是一個思想

But if my life is for rent and I don't learn to buy 但是假如我的生命是租來的 我不想學著去買
Well I deserve nothing more than I get 我得到的比我自己還有價值
'cause nothing I have is truly mine 因為沒有東西真正屬於我

While my heart is a shield and I won't let it down 當我的心被遮閉我不想要打開
While I am so afraid to fail so I won't even try 當我害怕失敗所以我甚至不想要試
Well how can I say I'm alive 我怎能說我還活著

But if my life is for rent and I don't learn to buy 但是假如我的生命是租來的 我不想學著去買
Well I deserve nothing more than I get 我得到的比我自己還有價值
'cause nothing I have is truly mine 因為沒有東西真正屬於我

 

 

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()