世間沒有後悔藥, 人生沒有回頭路

擦乾眼淚還是要繼續微笑向前行

勇敢面對挑戰, 這才是人生, 也才會快樂

人生是一連串妥協

兩害相權取其輕

兩利相權取其重

Queen - The Show Must Go On 這戲一定要演下去

Empty spaces, what are we living for? 虛無的空間, 我們活著幹甚麼?
Abandoned places, I guess we know the score 廢棄的地方 我猜我們知道年紀
On and on, does anybody know what we are looking for? 不斷的增加, 有任何人知道我們在尋找甚麼嗎?
Another hero, another mindless crime 另外一個英雄, 另外一個愚蠢的行為
Behind the curtain, in the pantomime 在戲劇幕後, 在嬉鬧劇中
Hold the line, does anybody want to take it anymore? 堅持下去, 有任何人想要忍受下去嗎?

The show must go on 這戲一定要演下去
The show must go on 這戲一定要演下去
Yeah
Inside my heart is breaking 我的心已經碎了
My make-up may be flaking 我的妝也許花了
But my smile still stays on 但是我仍然保持笑容

Whatever happens, I'll leave it all to chance 不管發生甚麼事情, 我都拋棄它去尋找新機會
Another heartache, another failed romance 另外一個心痛, 另外一個失敗的羅曼史
On and on, does anybody know what we are living for? 不斷的重演, 有任何人知道我們活著做甚麼嗎?
I guess I'm learning (I'm learning), I must be warmer now 我猜我在學習(我在學習), 我現在一定要更熱情
I'll soon be turning (turning, turning, turning), 'round the corner now 我將很快的轉變(轉變, 轉變, 轉變), 現在削掉個性稜角
Outside the dawn is breaking 外面天已破曉
But inside in the dark I'm aching to be free 但是內心仍然黑暗, 我掙扎的要解放自己

The show must go on 這戲一定要演下去
The show must go on (yeah yeah) 這戲一定要演下去
Ooh, inside my heart is breaking 我的心已經碎了
My make-up may be flaking 我的妝也許花了
But my smile still stays on 但是我仍然保持笑容

Yeah

My soul is painted like the wings of butterflies 我的靈魂已經彩繪像蝴蝶的翅膀
Fairy tales of yesterday will grow but never die 昨天的童話故事將增長而且永遠不死
I can fly my friends 我可以飛翔我的朋友

The show must go on, yeah 這戲一定要演下去
The show must go on 這戲一定要演下去
I'll face it with a  我將面對它而且露齒大笑
I'm never giving in 我將永不讓步
On with the show 繼續這人生的戲

Ooh, I'll top the bill, I'll overkill 我將領銜主演, 我將多此一舉
I have to find the will to carry on 我一定要找出這個期望去實現
(On with the show, on with the show) (繼續這人生的戲, 繼續這人生的戲)

Show (show must go on, go on) 戲(戲一定要繼續, 繼續)

 

 

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(11) 人氣()