這是一首經典老歌, 由芭芭拉史翠珊演唱, 但是我個人比較喜歡Dana Winner的

歌詞很簡單, 情感卻很強烈

Dana Winner - Woman In Love 戀愛中的女人

Life is a moment in space 生命只是在空間的一瞬間
When a dream is gone 當夢想破滅
It's a lonelier place 剩下一個寂寞的地方

I kiss the morning goodbye 我跟早晨吻別
But down inside 但是在心裡面
You know we never know why 你知道我們從不知道為什麼?

The road is narrow and long 這條路又窄又長
When eyes meet eyes 當我們四目相對
And the feeling is strong 這感覺非常強烈

I turn away from the wall 我由牆壁轉過身來
I stumble and fall 我絆腳跌倒
But I give you it all 但是我給妳我的全部

I am a woman in love 我是戀愛中的女人
And I'll do anything 我將付出任何代價
To get you into my world 把你拉進我的世界
And hold you within 把你擁入懷中
It's a right that I defend 這是我防衛的權利
Over and over again 一次又一次
What do I do? 還有甚麼可以做的嗎?

With you eternally mine 你和我永遠在一起
In love there is 相愛這是
No measure of time 無法量測時間的
We planned it all at the start 我們剛開始就計畫一切
That you and I 那是你和我
Live in each other's hearts 互相活在對方的心裏

We may be oceans away 我們也許遠隔海洋
You feel my love 你感覺到我的愛
I hear what you say 我聽到你所說的
The truth is ever a lie 這事實從來是一個謊言
I stumble and fall 我絆腳跌倒
But I give you it all 但是我給妳我所有的一切

I am a woman in love 我是戀愛中的女人
And I'll do anything 我將付出一切代價
To get you into my world 把你拉進我的世界
And hold you within 把你緊緊抓住
It's a right that I defend 這是我防衛的權利
Over and over again 一次又一次
What do I do? 不然我能做甚麼?

H-e-why, why-e-a-h
I am a woman in love 我是戀愛中的女人
And I'm talking to you 我和你溝通
I know how you feel 我知道你有甚麼感覺
What a woman can do 一個女人能做甚麼呢?
It's a right that I defend 這是我防衛的權利
Over and over again 一次又一次

I am a woman in love 我是戀愛中的女人
And I'm talking to you 我和你溝通
I know how you feel 我知道你有甚麼感覺
What a woman can do 一個女人能做甚麼呢?
It's a right that I defend 這是我防衛的權利
Over and over again 一次又一次

 

 

 

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()