close

Within Temptation 的歌超難翻譯的, 就算完美的翻譯,

如果沒有經歷過的人, 也無法體會與共鳴

基本上, 他是在鼓勵心被道德或愛情綁死無法動彈的人

張開雙眼, 打開心房, 勇敢的面對一切, 用心底的渴望情境改變自己

 

Within Temptation - The Heart of Everything (Gods of Egypt) 一切都發於心(埃及神祉)

Nor the pain and the sorrow caused by my mistakes 沒有痛苦和哀傷是因為我的錯誤引起的
Won't repent to a mortal whom is all to blame 不會向一直責怪我的凡人悔改
Now I know I won't make it 現在我知道我達不到要求
There will be a time we'll get back our freedom 這裡有充裕時間, 我們將取回我們的自由
They can't break what's inside 他們無法打垮我們的內心

I'll face it cause it's the heart of everything 我將勇敢面對, 因為心才是一切

Open up your eyes 張開你的雙眼
Save yourself from fading away now, don't let it go 由虛弱中拯救自己, 不要放棄
Open up your eyes 張開你的雙眼
See what you've become, don't sacrifice 觀察你能做到甚麼, 不要自作無謂犧牲
It's truly the heart of everything 這是真的, 心才是一切

(Open up your eyes, open up your eyes 張開你的雙眼, 張開你的雙眼
Open up your eyes, it's the heart of everything 張開你的雙眼, 心才是一切
Open up your eyes, open up your eyes 張開你的雙眼, 張開你的雙眼
Open up your eyes, open up your eyes)張開你的雙眼, 張開你的雙眼

Stay with me now I'm facing my last solemn hour 和我站在一起, 我將面對我最後嚴肅的時刻
Very soon I'll embrace you on the other side 很快的, 我將在另外一邊擁抱妳
Hear the crowd in the distance, screaming out my faith 聽著遠處群眾的聲音 大聲喊出我的信仰
Now their voices are fading, I can feel no more pain 現在他們的聲音逐漸變弱 我再也感覺不到痛苦

I'll face it cause it's the heart of everything 我面對它, 因為心才是一切

Open up your eyes 打開你的雙眼
Save yourself from fading away now, don't let it go 由逐漸凋萎中拯救自己, 不要自我放棄
Open up your eyes 打開你的雙眼
See what you've become, don't sacrifice 試看看你能做到甚麼 不要自我犧牲
It's truly the heart of everything 這是真的, 心才是一切

Open up your eyes 打開你的雙眼
Open up your eyes 打開你的雙眼
Open up your eyes 打開你的雙眼
Save yourself from fading away now, don't let it go 由逐漸凋萎中拯救自己, 不要自我放棄
Open up your eyes 打開你的雙眼
See what you've become, don't sacrifice 試看看你能做到甚麼, 不要自我犧牲
It's truly the heart of everything 這是真的 心才是一切

 

 

 

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(9) 人氣()