close

HAVASI — My Homeland  我的故鄉

 

I know not what... 我不知道為什麼....

I know not what to strangers this dear landscape might mean

我不知道陌生人對這塊親愛的土地有何巨大的意義?

To me it's my birthplace, this tinyplace of green ringed now with fire

對我而言, 這是我出生的地方,  這個環狀綠帶的小地方現在烽火四起

It , was,once, my childhood rocking me

他, 曾經, 一度, 我的翻滾童年

I grew there as fragile branch from the parent tree

我生長在這裡有如脆弱的枝條依附在父母樹

O my body sinking back to that life-giving soil

O 我的身體沉沒回那個給我生命的泥土

This land is home to me

這塊土地對我而言是家

This land is home to me

這塊土地對我而言是家

 

台灣這個小地方擠滿2300萬人, 平時大家一起工作打屁, 但是談論政治就劍拔奴張烽火四起

深紅的說藍色是台獨還是獨台, 是出賣祖先

深藍的說深紅的只會舔共不支持民主, 主張中華民國是他們一小撮人的, 那民主是甚麼? 深綠的要消滅中華民國

深綠的說, 中華民國是外來政權

白目的卻想挑撥離間, 從中取利, 自封為高尚高智商, 智商157以下都是笨蛋

奇怪, 只要有中華民國身分證有繳稅盡國民義務, 都是中華民國主人, 不是誰大聲就是誰的吧?

2300萬人的民主自由才是大家的共識, 國名是甚麼不重要, 更不是少數人的專利

 

肚子餓了總是要吃飯, 吃完飯看看家鄉有多寧靜, 我喜歡竹南這個小鎮

這家口味還不錯, 以前生意超好, 自從月初漲五元, 生意有變差一點

IMG_0153_25.JPG

IMG_0154_24.JPG

IMG_0155_5.JPG

什錦炒麵, 蛤蠣湯, 燙番薯葉, 份量超大的, 他的燙青菜比我自己去市場買生的還便宜

晚餐總共135元, 吃得好飽

IMG_0157_4.JPG

蛤蠣真的很多

IMG_0158_20.JPG

IMG_0159_1.JPG

IMG_0160_18.JPG

110坪電梯透天3000萬, 賣了3年沒賣出

IMG_0162_16.JPG

IMG_0164_14.JPG

頂樓俯瞰海邊風車

IMG_0167_11.JPG

IMG_0168_0.JPG

IMG_0171_7.JPG

IMG_0169_9.JPG

IMG_0171_7.JPG

 

The Power Of Love  Gregorian Chant cover Celine Dion 

愛的力量

雖然這首歌描寫的是男女之愛, 纏綿悱惻, 但是換個角度把男人當自己, 把女人當家鄉

把這首歌變成對家鄉的愛, 這是置換聯想法則

這也就是這首MV採取大量的風景照原因

水瓶真的是想得比較多比較遠, 所以有時候變異類,....哭哭

 

[Verse 1]
The whispers in the morning 這早晨輕聲低語
Of lovers sleeping tight 屬於緊靠睡覺的愛侶
Are rolling by like thunder now 現在翻滾像打雷般
As I look in your eyes 當我注視妳的眼睛
I hold on to your body 我緊抱著你的身體
And feel each move you make 感覺妳每一個移動
Your voice is warm and tender 妳的聲音溫暖且溫柔
A love that I could not forsake 這個愛我無法背叛

[Chorus 1]
'Cause  your my lady 因為妳是我的女人
And I'm your man 我是妳的男人
Whenever you reach for me 每當妳來找我
I'll do all that I can 我盡全力的對待妳

[Verse 2]
Lost is how I'm feeling 迷失自己是我現在的感覺
Lying in your arms 躺在妳的雙臂
When the world outside's too much to take 當外面的世界有太多的誘惑
That all ends when I'm with you 但都結束了當我和妳在一起
Even though there may be times 甚至是也許有很多次
It seems I'm far away 似乎我們距離很遠
Never wonder where I am 從不懷疑我的立場
'Cause I am always by your side 因為我總是站在妳這邊

[Chorus 1]
'Cause  your my lady 因為妳是我的女人
And I'm your man 我是妳的男人
Whenever you reach for me 每當妳來找我
I'll do all that I can 我盡全力的對待妳

[Chorus 2]
We're heading for something 我們目標朝向一些事情
Somewhere I've never been 一些我從未到過的地方
Sometimes I am frightened, but I'm ready to learn

有時候我很害怕, 但是我準備好去學習
Of the power of love 關於愛的力量

[Bridge]
The sound of your heart beating 妳心跳動的聲音
Made it clear suddenly 突然變得很清晰
The feeling that I can't go on 我無法忍受這種愉快的感覺
Is light years away 好像是好幾光年遠

[Chorus 1]
'Cause  your my lady 因為妳是我的女人
And I'm your man 我是妳的男人
Whenever you reach for me 每當妳來找我
I'll do all that I can 我盡全力的對待妳

[Chorus 2]
We're heading for something 我們目標朝向一些事情
Somewhere I've never been 一些我從未到過的地方
Sometimes I am frightened, but I'm ready to learn

有時候我很害怕, 但是我準備好去學習
Of the power of love 關於愛的力量

[Outro]
The power of love 愛的力量
The power of love 愛的力量
Sometimes I am frightened, but I'm ready to learn

有時候我很害怕, 但是我準備好去學習
Of the power of love  關於愛的力量
The power of love 愛的力量

 

Enya - Only Time 只有時間能證明

這條歌超級難翻譯, 我也沒把握是全對的, 不過大意是甚麼事情都要經過時間等待, 發展, 收割, 後續考驗

 

Enya - Only Time 只有時間能證明

[Verse 1]
Who can say where the road goes 誰可以告訴我這條路會走去哪裏?
Where the day flows, only time 那裏日日流逝, 只有時間
And who can say if your love grows 誰可以告訴我假如你的愛滋長
As your heart chose, only time 當你的心作選擇, 只有時間

[Interlude]

[Verse 2]
Who can say why your heart sighs 誰可以告訴我為何你的心在嘆氣
As your love flies, only time 當你的愛失去, 只有時間
And who can say why your heart cries 誰可以告訴我為何你的心在哭泣
When your love lies, only time 當你的愛是被欺騙, 只有時間

[Interlude]

[Verse 3]
Who can say when the roads meet 誰可以告訴我當在路上相遇
That love might be in your heart 那愛可能留在你心中
And who can say when the day sleeps 誰可以告訴我當光明沉睡
If the night keeps all your heart 假如黑暗佔據你所有的心
Night keeps all your heart 黑暗佔據你所有的心

[Interlude]

[Verse 4]
Who can say if your love grows 誰可以告訴我假如你的愛滋長
As your heart chose, only time 當你的心作出選擇, 只有時間
And who can say where the road goes 誰可以告訴我這條路通到那裡?
Where the day flows, only time 那裏日日流逝, 只有時間

[Outro]
Who knows? Only time 誰知道? 只有時間
Who knows? Only time 誰知道? 只有時間

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(16) 人氣()