close

 

Katy Perry 罵人運用影像如老虎,毒蜘蛛, 潛伏的鱷魚, 控訴惡毒的媒體,

不但沒髒字還把畫面處理的超美,真是我的偶像,

他是迪士尼童星裡面我覺得最成功的,而且最有想法,最關心社會的,

不像其他歌星雖然錢賺很多,但都譁眾取寵而已,

這輩子我從不懂甚麼叫做鐵粉,但Katy Perry絕對值得

 

Katy Perry - Roar (Official) 凱蒂佩瑞 怒吼 中英歌詞

I used to bite my tongue and hold my breath 我從前只會咬住舌頭稟住呼吸不敢多說

Scared to rock the boat and make a mess 害怕引發騷動弄翻船

So I sit quietly 所以我沉默

Agree politely 保持禮貌

 

I guess that I forgot I had a choice 我猜我忘記我可以選擇

I let you push me past the breaking point 我讓你把我推到崩潰點

I stood for nothing 我呆住

So I fell for everything 我感覺自己一無是處

 

(Pre-Chorus)

You held me down but I got up 你擊倒我但我又站起來

Already brushing off the dust 已經拍掉沾在身上的髒汙

You hear my voice, you hear that sound 你聽到地的聲音, 你聽到我的怒吼

Like thunder, gonna shake the ground 像雷聲, 震撼大地

 

You held me down but I got up 你撲倒我, 但我馬上站起來

Get ready ’cause I’ve had enough 我準備好了, 因為我受夠了

I see it all, I see it now 我看穿所有事情, 我現在已經懂得你們的伎倆

 

(Chorus)

I got the eye of the tiger, a fighter 我有老虎兇猛的眼神, 一個戰士

Dancing through the fire 翩翩的穿過火場

‘Cause I am a champion 因為我是勝利者

And you’re gonna hear me roar 你將聽到我的獅吼

 

Louder, louder than a lion 大聲一點, 比獅吼還震撼

‘Cause I am a champion 因為我是勝利者

And you’re gonna hear me roar 你將聽到我的怒吼

You’re gonna hear me roar你將聽到我的怒吼

(註: Katy Perry 替媒體巨鱷刷牙, 令人叫絕)

Now I’m floating like a butterfly 現在我像蝴蝶一樣的自由飛翔

Stinging like a bee, I earned my stripes 像蜜蜂般的毒刺, 我贏得我自己的特質

I went from zero 我從畏縮的冰點

To my own hero 到我自己的英雄氣概

 

(Pre-Chorus)

You held me down but I got up 你擊倒我但我馬上站起來

Already brushing off the dust已經拍掉沾在身上的髒汙

You hear my voice, you hear that sound你聽到我的聲音, 你聽到我的怒吼

Like thunder, gonna shake the ground像閃電, 震撼大地

 

You held me down but I got up你擊倒我,但我馬上站起來

Get ready ’cause I’ve had enough 我準備好反擊了, 因為我已經受夠了

I see it all, I see it now我看穿所有事情, 我現在已經懂得你們的伎倆

 

(Chorus)

I got the eye of the tiger, a fighter我有老虎兇猛的眼神, 像一個戰士

Dancing through the fire翩翩的穿過火場

‘Cause I am a champion因為我是勝利者

And you’re gonna hear me roar你將聽到我的獅吼

 

Music video by Katy Perry performing Roar. (C) 2013 Capitol Records, LLC

 

 

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()