close

我們的腦袋被跨國企業大企業廣告塞滿與烙印,我是誰,我是機器還是人,只會追求潮流與同溫層肯定,我是誰?誰是我?

 

Fever Ray - Keep The Streets Empty For Me (with Steve Cutts illustrations)

熱輻射---為我讓街道清空(史提夫考特-幻想)

[Verse 1]

Memory comes when memory's old 商業等訊息記憶湧來了當舊訊息記憶模糊時候

I am never the first to know 我永遠不是第一個知道

Following the stream up North 跟著流行走

Where do people like us float? 那裏人們都跟我們一樣載浮載沉於廣告潮流

 

[Verse 2]

There is room in my lap 這裡沒有空間讓我歇腳

For bruises, asses, hand claps 為療傷,愚蠢,歡呼鼓掌

I will never disappear 我永遠不會消失

For forever, I'll be here 我永遠在這裡

 

[Chorus]

Whispering 喃喃低語

Morning, keep the streets empty for me 清晨阿,讓街道為我淨空

 

[Verse 3]

I'm laying down, eating snow 我躺下,吃這雪

My fur is hot, my tongue is cold 我的身體是熱的,我的舌頭是冷的

On a bed of spider web 躺在蜘蛛網的床上

I think of how to change myself 我思考著如何改變我自己

 

[Verse 4]

A lot of hope in a one man tent 有很多希望藏在一個人帳篷裡

There's no room for innocence 這裡沒有空間可以容納天真無辜的人

Take me home before the storm 在風暴來臨前帶我回家

Velvet mites will keep us warm 天鵝絨般的童心將讓我們保持溫暖

 

[Chorus]

Whispering 喃喃低語

Morning, keep the streets empty for me 清晨阿,讓街道為我淨空

 

[Outro]x2

Uncover our heads and reveal our souls 發覺我們的智慧,顯露我們的靈魂

We were hungry before we were born 在我們重生前,我們將渴求知性與理性

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()