close

非常少有的西洋歌曲, 談論父母的愛, 給愛聽這聲線的人

Calum Scott - No Matter What 不管如何

[Verse 1]
When I was a young boy I was scared of growing up 當我還是小男孩, 我害怕長大
I didn't understand it but I was terrified of love 我不懂但是我害怕愛
Felt like I had to choose but it was outta my control 感覺好像我有選擇但是我無法控制
I needed to be saved, I was going crazy on my own 我需要被拯救, 我已經快要瘋掉了

[Pre-Chorus]
It took me years to tell my mother, I expected the worst 我花了許多年告訴媽媽, 我不被期待
I gathered all the courage in the world 我聚集了世界上所有勇氣

[Chorus]
She said, "I love you no matter what 她說: 不管如何我愛你
I just want you to be happy and always be who you are" 我僅要你是快樂地而且永遠做自己
She wrapped her arms around me 她緊緊抱著我
Said, "Don't try to be what you're not 說: 不要試著成為一個你根本做不到的
'Cause I love you no matter what" 因為不管如何我愛你
She loves me no matter what不管如何她愛我

[Verse 2]
I got a little older wishing all my time away 等我長大一點我希望我快點長大
Riding on the pavement, every sunny day was grey 走在人生旅途上, 每個星期天都很憂鬱
I trusted in my friends then all my world came crashing down 我相信我的朋友, 然後我的人生崩潰了
I wish I never said a thing 'cause to them I'm a stranger now 我希望我不曾說"都是他們害我變得很奇怪"

[Pre-Chorus]
I ran home I saw my mother, it was written on my face 我跑回家看到媽媽, 我的心情寫在臉上
Felt like I had a heart of glass about to break 感覺我有一個快要碎掉的玻璃心
Chorus]
She said, "I love you no matter what 她說不管如何我愛你
I just want you to be happy and always be who you are" 我僅要你是快樂地而且永遠做自己
She wrapped her arms around me 她緊緊抱著我
Said, "Don't try to be what you're not 說: 不要試著成為一個你根本做不到的
'Cause I love you no matter what, yeah" 因為不管如何我愛你

[Bridge]
Now I'm a man and I'm so much wiser 現在我是一個男人, 我是如此的聰明
I walk the earth with my head held higher 我腳踏實地抬頭挺胸
I got the love that I need 我得到我所需要的愛
But I was still missing one special piece 但是我仍然懷念一個特別的部分
My father looked at me 我父親凝視著我

[Outro]
He said "I love you no matter what 他說: 不管如何我愛你
I just want you to be happy and always be who you are" 我僅要你是快樂地而且永遠做自己
He wrapped his arms around me 他緊緊抱著我
Said, "Don't try to be what you're not  說: 不要試著成為一個你根本做不到的
'Cause I love you no matter what" 因為不管如何我愛你
He loves me no matter what 不管如何他愛我
And they love me no matter what 不管如何他們愛我

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()