Taylor Swift - You Belong With Me 我適合你

[Verse 1]
You're on the phone with your girlfriend, she's upset 你和你的女朋友在講電話, 她非常生氣
She's going off about something that you said 她氣炸了有關於你所說的
'Cause she doesn't get your humor like I do 因為她不像我一樣了解你的幽默
I'm in the room, it's a typical Tuesday night 我在房間裡面, 這是一個典型無聊的星期二晚上
I'm listening to the kind of music she doesn't like 我聽一種你女朋友不喜歡的音樂
And she'll never know your story like I do 她不像我這麼了解你

[Pre-Chorus]
But she wears short skirts, I wear T-shirts 但是她穿迷你裙我穿 T-shirts
She's Cheer Captain and I'm on the bleachers 她是啦啦隊的隊長而我是坐在廉價座位的觀眾
Dreaming about the day when you wake up and find 夢想著有一天你醒過來發現我
That what you're looking for has been here the whole time 那個你費心尋找的人一直都在這裡

[Chorus]
If you could see that I'm the one who understands you 假如你能明白, 我是那個唯一了解你的人
Been here all along, so why can't you see? 一直都在這裡, 所以為何你都沒發現
You belong with me, you belong with me 我適合你, 我適合你

[Verse 2]
Walking the streets with you and your worn-out jeans 和你在街上散步而你穿著破舊牛仔褲
I can't help thinking this is how it ought to be 我不禁地想這值得嗎?
Laughing on a park bench, thinking to myself 在公園長椅傻笑, 想著我自己
Hey, isn't this easy? 嘿, 這很容易嗎?
And you've got a smile that could light up this whole town 你微笑可以照亮整個城鎮
I haven't seen it in a while since she brought you down 但是自從她讓你沉淪後我再也看不到了
You say you're fine, I know you better than that 你說你很好, 我知道你最好是
Hey, whatcha doing with a girl like that? 嘿, 你在幹什和這種女人在一起

[Pre-Chorus]
She wears high heels, I wear sneakers 她穿高跟鞋我穿運動鞋
She's Cheer Captain and I'm on the bleachers 她是啦啦隊的隊長而我是坐在廉價座位的觀眾
Dreaming about the day when you wake up and find 夢想著有一天你醒過來發現我
That what you're looking for has been here the whole time 那個你費心尋找的人一直都在這裡

[Chorus]
If you could see that I'm the one who understands you 假如你能明白, 我是那個唯一了解你的人
Been here all along, so why can't you see? 一直都在這裡, 所以為何你都沒發現
You belong with me 我適合你
Standing by and waiting at your back door 準備好而且等在你的後門
All this time how could you not know, baby? 所有這些時間為何你都不知道, 寶貝?
You belong with me, you belong with me 我適合你, 我非常適合你

[Bridge]
Oh, I remember you driving to my house ㄡ, 我記得你開車到我家
In the middle of the night 在半夜的時候
I'm the one who makes you laugh 我是那個唯一能逗你笑的人
When you know you're 'bout to cry 當時你只知道你就是想哭
And I know your favorite songs 而且我知道你最喜歡的歌曲
And you tell me 'bout your dreams 你告訴我有關你的夢想
Think I know where you belong 想想我知道你的屬於那裡
Think I know it's with me 想想我知道這是跟我在一起才有的

[Chorus] 
Can't you see that I'm the one who understands you為何你看不到我是唯一了解你的人
Been here all along, so why can't you see? 一直都在這裡, 所以為何你都沒發現
You belong with me 我適合你
Standing by and waiting at your back door 準備好而且等在你的後門
All this time how could you not know, baby?  所有這些時間為何你都不知道, 寶貝?
You belong with me, you belong with me 我適合你, 我非常適合你

[Outro]
You belong with me 我適合你
Have you ever thought just maybe 你可曾經想過僅僅是可能
You belong with me? 我適合你嗎?
You belong with me  我適合你

 

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()