close

這首歌MV很有趣, 開頭寫著"我遊歷整個宇宙, 經過許多年找她, 有時候走過所有路, 卻僅僅是一個起點"

難道這是"雙生火炬, 無條件的愛, 再苦都要撐下去嗎?", 嚴重警告, 這首歌聽超過五遍會中毒

I have traveled across the universe through the years to find her

Sometimes going all the way

Is just a start

男主角像歌劇魅影或鐘樓怪人長的又老又醜(一定是老爺爺不然就是我), 卻被現代警方追到一間廢墟, 有跨時空搞穿越 

歌詞藍色部分是被剪掉的, 我翻譯好捨不得去掉

Meat Loaf - I'd Do Anything For Love (But I Won't Do That) 我為愛不計代價(但我不要)

[Intro]
And I would do anything for love 我為愛可以不計代價
I'd run right into hell and back 我到了地獄又回來
I would do anything for love 我為愛可以不計代價
I'll never lie to you and that's a fact 事實上我從未欺騙過你

But I'll never forget the way you feel right now 但我從未忘記你現在的感覺
- Oh no ㄡ, 不
- No way 沒辦法
And I would do anything for love 我為愛可以不計代價

 I would do anything for love 我為愛可以不計代價

 I would do anything for love 我為愛可以不計代價

But I won't do that, 但是我不要
No I won't do that 不, 我不要

[Verse 1]
And some days it don't come easy 某些日子並不容易來到
And some days it don't come hard 某些日子很容易來到
Some days it don't come at all 某些日子再也不會到來
And these are the days that never end 而且那些日子永遠不會結束

And some nights you're breathing fire 某些晚上你生氣發火
And some nights you're carved in ice 某些晚上你冷漠像冰雕
Some nights you're like nothing I've ever 某些晚上你好像是我從來不
Seen before, or will again 認識或希望再相見

[Pre-Chorus]
And maybe I'm crazy 也許我瘋了
Oh it's crazy and it's true 是瘋了, 真的
I know you can save me 我知道你可以拯救我
No one else can save me now but you 除了你, 現在沒人可以拯救我

As long as the planets are turning 只要地球繼續轉動
As long as the stars are burning 只要星星繼續發光
As long as your dreams are coming true-只要你有夢想就會實現
You better believe it! 你最好相信它

[Chorus]
That I would do anything for love! 我為愛可以做任何事
And I'll be there till the final act 而且我等在這裡直到末日
And I would do anything for love! 而且我為愛可以不計代價
And I'll take the vow and seal a pact 我發誓而且封裝起來

But I'll never forgive myself if we don't go all the way
Tonight 但是我不會忘記我自己, 假如我們今夜不順利

And I would do anything for love! 而且我為愛可以做任何事
But I won't do that! 但是我不要
No I won't do that! 不, 我不要

[Hook]
I would do anything for love 我為愛不計代價
Anything you've been dreaming of 任何你曾經夢想過的
But I just won't do that... 但是我就是不要...

I would do anything for love 我為愛不計代價
Anything you've been dreaming of 任何你曾經夢想過的
But I just won't do that... 但是我就是不要...

[Verse 2]
And some days I pray for Silence 某些日子我祈求安靜
And some days I pray for Soul 某些日子我祈求靈性
Some days I just pray to the God 某些日子我只有祈禱
Of Sex and Drums and Rock 'N' Roll 性之神, 鼓聲和搖滾樂

And some nights I lose the feeling 某些晚上我沒感覺了
And some nights I lose control 某些晚上我失去控制
Some nights I just lose it all 某些晚上我就是失去全部
When I watch you dance and the thunder rolls 當我看妳舞得像閃電般


[Pre-Chorus]
And maybe I'm lonely 也許我寂寞
That's all I'm qualified to be 那些所有我被驗證過成為
There's just one and only 我只愛你一個而且是唯一
One and only promise I can keep一個而且信守一個誓言

As long as the wheels are turning 只要時代巨輪繼續轉動
As long as the fires are burning 只要文明之火繼續傳承
As long as your prayers are coming true 只要你繼續祈禱就會成真
You better believe it! 你最好相信它

[Chorus]
That I would do anything for love! 我為愛不計代價
And you know it's true and thats a fact 你知道這是真的事實
I would do anything for love! 我為愛不計代價
And there'll never be no turning back 而且將不會後悔

But I'll never do it better than I do it with you 我一個無法做得比我們一起做得好
So long 再見
So long 再見

And I would do anything for love 我為愛可以做任何事
Oh, I would do anything for loveㄡ, 我為愛不計代價
I would do anything for love 我為愛不計代價
But I won't do that, No 但是我不要, 不
No. No, I won't do that! 不, 不, 我不要


[Hook]
I would do anything for love 我為愛不計代價
Anything you've been dreaming of  任何你曾經夢想過的
But I just won't do that... 但是我就是不要....

I would do anything for love 我為愛不計代價
Anything you've been dreaming of  任何你曾經夢想過的
But I just won't do that...但是我就是不要....

I would do anything for love 我為愛不計代價
Anything you've been dreaming of  任何你曾經夢想過的
But I just won't do that...但是我就是不要....

[Verse 3]
But I'll never stop dreaming of you every night of my life 但是在我生命中我從未停止每晚夢見你
No way 沒辦法

And I would do anything for love  我為愛不計代價
But I won't do that 但是我不要
No I won't do that 不, 我不要

[Call: Lorraine Crosby]
Will you raise me up? 你會讓我快樂嗎?
Will you help me down? 你會讓我放心嗎?
Will you help get me right out of this Godforsaken town? 你會幫助我離開這無聊的地方嗎?
Will you make it all a little less cold? 你可以少一點冷漠嗎?

[Response: Meat Loaf]
I can do that! 我可以做到
I can do that!  我可以做到

[Call: Lorraine Crosby]
Will you hold me sacred 請你永遠抱著我
Will you hold me tight 請你抱緊我
Will you colorize my life 請你讓我人生變彩色
I'm so sick of black and white! 我非常討厭黑白
Can you make it all a little less cold 你能讓它變溫暖一點嗎?

[Response: Meat Loaf]
I can do that! 我可以做到
Oh, Oh, I can do that! ㄡ,ㄡ, 我可以做到 


[Call: Lorraine Crosby]
Will you make me some magic with your own two hands? 請你用你的雙手變一些魔術嗎?
Can you build an emerald city with these grains of sand? 你可以用沙子建造一座綠寶石城市嗎?
Can you give me something I can take home? 你可以給我一些東西讓我帶回家嗎?

[Response: Meatloaf]
I can do that 我可以做到
I can do that 我可以做到


[Call: Lorraine Crosby]
Will you cater to every fantasy I've got? 請你迎合我所想到的每個幻想嗎?
Will you hose me down with holy water - If I get too hot? 你可以用的水管噴聖水到我身上, 假如我太熱
Will you take me to places I'll never know? 你可以帶我到我從未到過的地方嗎?

[Response: Meat Loaf]
I can do that! 我可以做到
Oh no, no, I can do that!ㄡ, 是, 是, 我可以做到

[Call: Lorraine Crosby]
After a while you'll forget everything 過一會兒你將忘記所有承諾
Just a brief interlude, and a mid-summer night's fling 只是一個粗略的插曲和仲夏夜的短暫歡樂
Then you'll see that it's time to move on 接著你將看見時間改變一切

[Response: Meat Loaf]
I won't do that 我不會這樣
I won't do that 我不會這樣

[Call: Lorraine Crosby]
I know the territory - I've been around 我知道有一個地方- 我曾經住過
It'll all turn to dust and we'll all fall down 全部化為塵土而且我們將失敗
Sooner or later you'll be screwing around 早晚你將搞砸一切

[Response: Meat Loaf]
I won't do that! 我不會這樣
No, I won't do that! 不, 我不會這樣 

[Outro]
Anything for love 一切為了愛
Oh I would do anything for love! ㄡ, 我會不顧一切為了愛
I would do anything for love! 我為愛不計代價
But I won't do that 但我不要
No, I won't do that不, 我不要

 

 

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(19) 人氣()