Adele - One and Only 不像set fire to the rain 使用大量隱喻, 所以不算難翻譯

但是他跟伍佰的挪威森林一樣, 用簡單的詞語比喻描繪多情的矛盾, 都有很深的意境

至於點閱率25億的HELLO 我聽了只覺得還好, 分了就分了, 再多的道歉與不捨只是折磨彼此

One and Only在求愛階段, 挪威森林得到愛卻想要得到全部的心, 卻又害怕提起傷心往事傷害人而失去愛

以意境和旋律來說, 我喜歡五百多一點點, 台灣人真不是蓋的, 只是量很少

 

Adele - One and Only 我的唯一

You've been on my mind 你一直在我心裡
I grow fonder every day 我一天一天地更愛妳
Lose myself in time 我馬上放棄自我
Just thinking of your face 只要想到你的倩影
God only knows why it's taken me 天知道為何讓我花掉
So long to let my doubts go 這麼長的時間才確定
You're the only one that I want 妳是我的唯一想要的人

I don't know why I'm scared 我不知道我為何害怕
I've been here before 我以前有過這種經驗
Every feeling, every word 每個感覺, 每一句話
I've imagined it all 我把它想像成所有
You'll never know if you never try 妳如果不嘗試妳就不會知道
To forget your past and simply be mine 忘記妳的過去而且單純成為我的的愛人

I dare you to let me be your, your one and only 我打賭你會讓我變成妳的, 妳的唯一
I promise I'm worthy 我發誓我值得
To hold in your arms 去擁妳入懷抱
So come on and give me the chance 所以來吧, 給我一個機會
To prove I am the one who can walk that mile 去證明我是那個可以陪伴妳一生
Until the end starts 直到生命終點

If I've been on your mind 假如我一直在你心裡
You hang on every word I say 妳照我每一句話去做
Lose yourself in time 馬上放棄自我 (以我為榮)
At the mention of my name 當有人提起我的名子
Will I ever know how it feels to hold you close 我會知道那甜蜜去把妳擁抱
And have you tell me 妳曾經告訴我
Whichever road I choose, you'll go? 不管我怎麼選擇妳都會跟隨

I don't know why I'm scared 我不知道我為何害怕
'Cause I've been here before 我以前有過這種經驗
Every feeling, every word 每個感覺, 每一句話
I've imagined it all 我把它想像成所有
You'll never know if you never try 妳如果不嘗試妳就不會知道
To forget my past and simply be mine 忘記我的過去而且單純成為我的的愛人

I dare you to let me be your, your one and only 我打賭你會讓我變成妳的, 妳的唯一
I promise I'm worthy, mm 我發誓我值得
To hold in your arms 去擁妳入懷抱
So come on and give me the chance 所以來吧, 給我一個機會
To prove I am the one who can walk that mile 去證明我是那個可以陪伴妳一生
Until the end starts 直到生命終點

I know it ain't easy giving up your heart 我知道妳不容易放下心防ˊ
I know it ain't easy giving up your heart 我知道妳不容易放下心防ˊ
Nobody's perfect 沒有人是完美的
(I know it ain't easy giving up your heart)(我知道妳不容易放下心防ˊ)
Trust me I've learned it 相信我, 我有這個經驗
Nobody's perfect 沒有人是完美的
(I know it ain't easy giving up your heart) (我知道妳不容易放下心防ˊ)
Trust me I've learned it 相信我, 我有這個經驗
Nobody's perfect 沒有人是完美的
(I know it ain't easy giving up your heart) (我知道妳不容易放下心防ˊ)
Trust me I've learned it 相信我, 我有這個經驗
Nobody's perfect 沒有人是完美的
(I know it ain't easy giving up your heart) (我知道妳不容易放下心防ˊ)
Trust me I've learned it 相信我, 我有這個經驗

So I dare you to let me be your, your one and only 我打賭你會讓我變成妳的, 妳的唯一
I promise I'm worthy 我發誓我值得
To hold in your arms  去擁妳入懷抱
So come on and give me the chance 所以來吧, 給我一個機會
To prove that I am the, one who can walk that mile 去證明我是那個可以陪伴妳一生
Until the end starts 直到生命終點

Come on and give me the chance 所以來吧, 給我一個機會
To prove that I am the one who can, walk that mile 去證明我是那個可以陪伴妳一生
Until the end starts 直到生命終點

 

 

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(10) 人氣()