close

這條歌超級難翻譯, 我也沒把握是全對的, 不過大意是甚麼事情都要經過時間等待, 發展, 收割, 考驗

Enya - Only Time 只有時間能證明

[Verse 1]
Who can say where the road goes 誰可以告訴我這條路會走去哪裏?
Where the day flows, only time 那裏日日流逝, 只有時間
And who can say if your love grows 誰可以告訴我假如你的愛滋長
As your heart chose, only time 當你的心作選擇, 只有時間

[Interlude]

[Verse 2]
Who can say why your heart sighs 誰可以告訴我為何你的心在嘆氣
As your love flies, only time 當你的愛失去, 只有時間
And who can say why your heart cries 誰可以告訴我為何你的心在哭泣
When your love lies, only time 當你的愛是被欺騙, 只有時間

[Interlude]

[Verse 3]
Who can say when the roads meet 誰可以告訴我當在路上相遇
That love might be in your heart 那愛可能留在你心中
And who can say when the day sleeps 誰可以告訴我當光明沉睡
If the night keeps all your heart 假如黑暗佔據你所有的心
Night keeps all your heart 黑暗佔據你所有的心

[Interlude]

[Verse 4]
Who can say if your love grows 誰可以告訴我假如你的愛滋長
As your heart chose, only time 當你的心作出選擇, 只有時間
And who can say where the road goes 誰可以告訴我這條路通到那裡?
Where the day flows, only time 那裏日日流逝, 只有時間

[Outro]
Who knows? Only time 誰知道? 只有時間
Who knows? Only time 誰知道? 只有時間

 

 

arrow
arrow

    TEdison 發表在 痞客邦 留言(12) 人氣()